söndag 11 februari 2018

Minskat i Dedicare, ökat i större bolag

Halverat innehavet i Dedicare efter den dåliga rapporten. Lite för mycket pengar i aktien givet att bolaget är så litet. Runt 60% i vinst fick jag. Borde skalat av långt tidigare men jag var för girig.

Sålt 125 Dedicare

Köpt en del större bolag:

Köpt 5 Holmen B
Köpt 25 Skanska B
Köpt 25 NCC B
Köpt 20 Investor A
Köpt 20 Tryg
Köpt 12 Essity B

Investor vill jag vikta upp framöver. Stabilt bolag med god riskspridning. Funderar också på att minska i SKF för att kunna öka i Investor. Rätt besviken på att SKF inte klarade att höja utdelningen. En svag signal.

Den senaste tidens nedgångar har gjort att en del bolag börjat se intressanta ut igen. Skall bli intressant att se om vi fortsätter nedåt i veckan.





4 kommentarer:

  1. Fina, stabila köp. Jag hoppas på fortsatt nedgång i veckan som kommer. Kanske även volatiliteten fortsätter, men med dragning nedåt.

    SvaraRadera
  2. Hehe, äger själv en del Dedicare och har långt ifrån din fina vinst, så jag kommer att behålla aktien, förhoppningsvis får de ordning på sin lönsamhet.

    SvaraRadera
  3. En svag signal? Vem tror du att du är? Finns få svenska bolag som är bättre. Lägg ner...

    SvaraRadera