lördag 25 november 2017

Lite små köp och en minskning

Återinvesterat utdelningar i norsk fisk:

Köpt 15 Marine Harvest

Där får det nog räcka med laxaktier för tillfället. Det har jag i och för sig tyckt innan men de höga direktavkastningarna lockar.

Som vanligt när jag försöker fånga fallande knivar så går det sådär. 16% ned på Veidekke var jag för några dagar sedan. Skam den som ger sig:

Köpt 25 Veidekke

För liten vikt i Europa. Trist att köpa euro nu men det är som det är. Europa är undervärderat i förhållande till USA och det gäller att köpa medans man har chansen.

Köpt 150 QDVX

Snittar ner mig lite till i Svedbergs.

Köpt 25 Svedbergs

Black Fridayköp detta. Dubblar innehavet i kraftbolaget NGG:

Köpt 25 National Grid PLC

Hemfosas pref tycker jag handlas till alldeles för låg yield nu. Har rätt stor exponering också och växlar över lite till Sagax D. Högre risk i den men jag är inte speciellt orolig över Sagax.

Sålt 150 Hemfosa Fastigheter Pref
Köpt 500 Sagax D

Märkte också att jag hade 975 Tryg och så får vi ju inte ha det:

Köpt 25 Tryg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar