söndag 25 juni 2017

Gjort en del köp

Har velat öka i läkemedel. Då min favorit Johnson & Johnson är övervärderad för tillfället har jag letat efter andra alternativ. I samband med det postade en av mina favoriter på Seeking Alpha den här videon:

https://www.youtube.com/watch?v=tckOSXQlreg

Jag litar på hans råd och initierar ett innehav. Man skall se upp med råd från andra men Chuck är mycket mer kunnig än jag och har mycket mer erfarenhet. Litar mer på hans omdöme än mitt eget,

Köpt 25 AbbVie

Ökat i NCC för att närma mig 1% i utdelningsvikt i den.

Köpt 50 NCC B

När andra AP-fonden drog ner sitt innehav och sänkte kursen så ökade jag lite:

Köpt 75 Castellum

Ökat i utvecklingsländer via den redan ägda ETFen EUNY.

Köpt 50 EUNY

Sålt hälften i Surgical Science Sweden. Spännande bolag men inte riktigt min investeringsfilosofi.

Sålt 150 SUS

Köpt mer norskt:

Köpt 10 Norway Royal Salmon
Köpt 25 Marine Harvest

Även bestämt mig för att fonden SPHD är ett tryggare val om jag vill äga utilities istället för att äga bara Southern Co.

Sålt 25 Southern Co
Köpt 50 SPHD

Även ökat i Realty Income som känns relativt attraktiv jämfört med mycket annat.

Köpt 50 Realty Income

Ökat i tre andra existerande innehav.

Köpt 25 Lazard
Köpt 15 Electrolux
Köpt 35 Husqvarna

Framför allt de två sista där känns väl kanske inte billiga direkt men det var rätt små köp och jag behöver diversifieringen.

Dom här köpen, utdelningshöjningar från Clas Ohlson, Lagercrantz och Addtech samt en starkare dollar har gjort att mitt delmål för september om 20,000 i utdelningar den månaden är nått.

Med en norsk krona på 1.02 kanske man skall köpa lite mer Gjensidige framöver.

3 kommentarer:

  1. Jag är också intresserad av norsk fiskodling, känns som en spännande bransch.

    SvaraRadera
  2. Jisses Krösus, September är en av våra svagaste utdelningsmånader och du dunkar in 20". Vi har nog köpt fel bolag hehe.

    Kommer ligga lång i Southern Co. Och är fortfarande för "feg" för att köpa lax-aktier.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag tänkte precis lika dant som Snålgrisen innan jag ens läst kommentarerna. 20 papp i September är mer än jag kommer att ha i utdelning under 2017+2018. Men det är roligt att följa dina investeringar och du har alltid något nytt och spännande du presenterar.

    Mvh // Procentpanik

    SvaraRadera