fredag 14 april 2017

Minskat i Tele2, nytt bolag i portföljen

Fortsatt minska i Tele2 där jag tycker jag har för stor vikt.

Sålt 300 Tele2

Fortsatt öka i bolag som nyligen handlats utan utdelning.

Köpt 40 ICA Gruppen
Köpt 50 Skanska
Köpt 25 NCC B

Min utdelningsvikt i Skanska är nu uppe i 1%. Jag har ett antal bolag som jag tänker försöka hålla runt 1% och Skanska är ett av dom. De sänkte inte utdelningen under finanskrisen vilket känns betryggande om vi nu närmar oss en börstopp igen.

Nytt bolag i portföljen, minikylskåpstillverkaren Dometic som jag haft ögonen på en tid.

Köpt 100 Dometic Group

En bevakningspost kan man säga. Tyckte bolaget såg billigt ut och de handlades precis ex utdelning. Jag tycker att det är ett bra läge att gå in i nya bolag på exdagen. Ser man historiskt så brukar bolagen ta igen det tappet rätt fort.

Sålt av Actic för i princip plus minus noll. Fick ingen tilldelning i de andra två IPOerna jag var med i.

FFM skulle jag vilja äga men inte till dagens pris. Trenden pekar nedåt. Kanske kan man komma in billigare efter exdatumet i maj.

3 kommentarer:

  1. Vad tror du om Traction och Creades?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar inte Traction, låg DA, substanspremie, gillar inte en del av deras innehav tex BE Group. Creades, gillar inte deras stora vikt i Avanza som jag tycker är för högt värderat. Samma där med premien, förstår inte varför man vill betala så mycket för den.

      Radera
  2. Men kurserna rusar trots det ☺

    Imponerande historik

    SvaraRadera