lördag 11 mars 2017

Tryg, WPC, Novo Nordisk

Glömde att jag handlade på mig mer av danska försäkringsbolaget Tryg när de gick ex utdelning häromdan. De meddelade nyligen att de skall börja dela ut kvartalsvis.

Köpt 50 Tryg

REITs har fortsatt nedåt och jag snappade upp några WPC och tryckte upp utdelningsvikten i dom till över 1%.

Köpt 10 W.P. Carey

Fortsätter också att öka i Novo Nordisk. Det är nu bolaget som gått procentuellt sämst av alla mina innehav. Till och med Ericsson har presterat bättre. Bolagets omvärdering har gjort den till en hygglig utdelare.

Köpt 15 Novo Nordisk

Noterar också att vecka 10 genererade 0 kronor i utdelning. Ytterst sällsynt att det slumpar sig så att jag har en vecka helt utan utdelning.

2 kommentarer:

  1. Du är inte rädd för en ökenvandring gällande Novo Nordisk? Vad finns det som säger att de kommer att behålla/öka utdelning framöver eller ens prestera bättre? Jag är tveksam till dem och väljer att inte öka mer för tillfället, även om det är "rea"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det finns ju inga garantier och jag vet lika lite som andra vad framtiden har i sitt sköte. Det var många bland bloggarna som hoppade på Novo när de började gå nedåt. På sistone har man inte hört mycket. Jag försöker vara psykologiskt stark och köpa på bara. Rätt eller fel, vet ej.

      Radera