tisdag 7 februari 2017

Krösus på vinnar- och förlorarlistan

JM gick ju upp idag såklart efter min försäljning. Nåväl, inget att böla över. Hänt massor annat positivt idag i mina innehav, en del rapporter mm.


Idag har jag lyckats med bedriften att toppa båda listorna ovan. Jag äger både Dedicare, CellaVision och Axfood, även om i rätt små poster. Positiv rapport från CellaVision, ingen utdelningshöjning dock. Dedicare kom med en superrapport och slår till med en extrautdelning utöver en höjning.

Axfood kom med en dålig rapport och rätt dåliga prognoser om framtiden. De höjde dock utdelningen rejält vilket ändå visar framtidstro.

Dubblade mitt innehav i Axfood. Gillar att de satsar på  onlineförsäljning och hemkörning. Tror deras företagsstruktur gör det mycket lättare för dom att få skalning på detta jämfört med ICA som är medlemsägt. Även om aktien inte är billig efter dagens ras så är jag sugen på att vikta upp. Ser inget problem med att äga bägge.

Köpt 50 Axfood

Kökstillverkaren Nobia höjer utdelningen med 20%. De verkar vara öppna för uppköp framöver. Kan de köpa något brittiskt till bra pris kan det bli riktigt bra framöver.

Statoil ner nästan 5% i USA på sin rapport. Bibehållen utdelning. Inte haft tid att sätta mig in i detaljer.

ADM höjer utdelningen från $0.3 till $0.32 (6.7%). Det här har jag sett fram emot. Det får väl ses som godkänt. De tror på ett bra 2017 och aktien är upp. Lovande. Hade de inte höjt ordentligt så hade jag sålt av och plockat hem vinst.

Emerson Electric kom in över förväntan och guidade positivt. Aktien upp nästan 5%. Hoppas att de kan höja utdelningen framöver mer än den sista anemiska höjningen.

2 kommentarer:

  1. Det var tråkigt för dig med JM, men det verkar ha varit en positiv dag för portföljen ändå :)

    /Aktieflickvännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Får skylla mig själv som fegar ur och säljer.

      Radera