torsdag 9 februari 2017

Dagens rapporterande bolag

Husqvarna höjer utdelningen med 18%.

Lite ned idag men ingen dramatik. Verkar inte vara några andra bloggare som äger denna direkt.

Gjensidige höjer utelningen med 6.25%.

Aktien ned över 5%.

Betsson höjer utelningen med 5.5%.

Betssons rapport var dagens glädjeämne, dessutom var insiders inne och köpte. Det är som jag nämnt tidigare något jag lägger mycket stor vikt vid. Hoppas aktien vänder nu den har varit inne i en tung period.

Sonoco Products Coca Cola och Omega Healthcare Investors alla ned på sina rapporter idag.

Gjort följande affärer. Sålt av min sista lilla slatt WFC med 25% vinst. Ett bolag mindre att hålla reda på.

Sålt 10 Wells Fargo
Köpt 45 Gjensidige Forsikring
Köpt 15 Omega Healthcare Investors
Köpt 25 Skanska



4 kommentarer:

  1. Helt sjukt att OHI tappade så mycket på rapporten. Hittade inget negativt i rapporten. Dina tankar där? Så köpte 50 till igår. Största innehavet nu. //Richard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rapporten var bra. Deras prognos om framtiden var rätt plus minus noll och det var nog det som sänkte aktien, inte rapporten i sig. Jag har lite över 1% av portföljen i denna och det räcker för mig.

      Radera
  2. Blev ju rätt sugen på att plocka in Husqvarna nu. Utdelning i april och oktober är ju trevligt också:)

    Äger du eller har du funderat något på Tieto?

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej äger inte Tieto man har dom på bevakningslistan. Sneglat på dom men gillade inte deras höga utdelningsandel. Köpte svenska konsulter istället.

      Radera