onsdag 31 augusti 2016

Köpt norskt och lite annat

Igår handlade jag norskt. Oljepriset verkar ha stabiliserats runt $50 och det känns som att Statoils utdelning är någorlunda säker framöver. Dessutom delar de ut kvartalsvis vilket jag är väldigt svag för.

Köpt 75 Statoil

Idag drabbades en del bolag av branshcspecifika svagheter. Först dagligvaruhandeln där både ICA och Axfood gick ned på en nyhet om att Lidl skulle storsatsa i Sverige. Det är jag inte orolig för. Det enda som kan få in folk i Lidlbutikerna ordentligt är en djup lågkonjunktur eller att de börjar ge bort sina varor.

Köpt 25 Axfood
Köpt 5 ICA

Sen var det välfärdsbolagen som fick en känga efter Repalus utredning om vinst i sektorn. Jag har svårt att tänka mig att staten klarar sig utan de här bolagen och mig veterligen finns ingen politisk majoritet i frågan.

Köpt 25 Dedicare

Och slutligen, dubblar vikten i två till av mina småfastighetsbolag:

Köpt 25 Delarka Holding
Köpt 25 Sydsvenska Hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar