måndag 11 juli 2016

Norskt i portföljen, minskat i Diös

Köpt norska Zalaris som är ett litet outsourcingbolag liknande mina Paychex. Didner & Gerge har dom i sin småbolagsfond och jag litar på att de gjort due diligence åt mig. Lyssnade på en pod här där de gick igenom bolaget:

https://soundcloud.com/borspodden/avsnitt-150-sommarpoddare-carl-granath-henrik-sandell

Kan tänka mig att det är en potentiell uppköpskandidat på några års sikt också för en stor internationell spelare som vill in i Norden. Vill köpa något mindre bolag som har potential till större tillväxt än de stora drakarna. Norska kronan har potential att stärkas på sikt vilket kan ge ytterligare skjuts.

Köpt 250 Zalaris

Har även minskat i Diös för att sänka vikten lite i fastigheter generellt och i Diös specifikt där jag har rätt stor vikt.

Sålt 225 Diös

Hade tänkt öka lite i Volvo, SKF eller Swedbank men så stack börsen upp så jag vilar på hanen tills vidare.

Appropå upp, mina amerikanska innehav som jag började köpa in i slutet av 2015 har presterat väldigt bra. Med den investeringsfilosofi jag haft tidigare hade jag sålt av det mesta för längesen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar