lördag 2 juli 2016

Lite småköp, kassan påfylld

Inte hunnit rapportera mina senaste affärer:

2016-06-28

Köpt 25 Betsson
Köpt 15 Lagercrantz B

2016-06-29

Köpte lite Autoliv på nedgången pga återkallelsen av bilar. Tyckte det kändes som en överraktion då jag läste deras pressmeddelande och aktien återhämtade sig under dagen.

Köpt 5 Autoliv
Köpt 50 Betsson
Köpt 140 Acando
Köpt 25 Nordic Waterproofing
Köpt 30 Avega Group

2016-06-30

Köpt 35 Avega Group
Köpt 50 Betsson

Hade tomt på kontot och behövde pengar till skatten på KF. Sålde en liten post i Garo som känns övervärderat.

Sålt 5 Garo

Min privata utdelning har rullat in. Har betalat av all kredit och kassan är nu 16% ex skatt. Frågan är nu hur jag skall agera långsiktigt. Jag måste också beakta att mina Ratos Pref, 175 st runt 333,000 förmodligen kommer lösas in i maj 2017. Det är 4,375 kronor per kvartal i utdelning jag tappar där i feb-maj-aug-nov cykeln och jag måste hitta alternativ.

2 kommentarer:

  1. Akelius pref delar ut i feb-maj-aug-nov om det skulle vara något?

    SvaraRadera
  2. Mm, anledningen till att jag köpte Ratos var att det var den säkraste preffen och dessutom utanför fastighetssektorn. Jag har redan 1000 Akelius och vet inte om jag vill öka exponeringen mot fastigheter ytterligare.

    SvaraRadera