onsdag 4 maj 2016

Återinvesterat i HM och en ovanlig utdelning

Valde att återinvestera i HM idag. Frågan är om det var så vettigt. Maj har jag ju tillräckligt med utdelningar i. Nåväl, gjort är gjort. Framgent bör jag prioritera mina sämre månader.

Köpt 50 Hennes & Mauritz

Börsen känns svag men jag har ingenting att köpa för. Har preffar att sälja för att frigöra kapital om jag känner att det är läge men de följer börsen neråt och jag vill inte sälja dom med förlust. I ett bistert börsklimat men med fortsatt låga räntor och inflation så borde de gå bättre men historiskt så har preffarna gjort mig besviken. De följer börsen nedåt istället för att följa ränteläget.

Jag har Länsförsäkringar som försäkringsbolag och idag fick jag meddelande om en ägarutdelning på 147 kronor. Bättre än inget som flickan sade när hon knäppte upp pojkens byxor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar