fredag 15 januari 2016

Blev inte sista köpet innan lön

USA rasade idag så jag köpte mer trots att jag inte skulle:

10 Johnson & Johnson

Det gör att mina tre amerikanska huvudinnehav J&J, HCP och Reality Income har en liknande vikt, något jag tänker försöka bibehålla.

35 SCHD som en hedge mot dåliga stockpicks.

20 General Electric

15 Archer Daniels Midland som föll kraftigt idag.

Det är intressant att se hur fantastiskt motståndskraftiga aktier som HCP, Reality Income och Ventas är i ett sånt här börsklimat. Blir inga direkta svackor att köpa in sig i där.

2 kommentarer:

  1. Ja, samtidigt som det känns bra att det finns REIT:s som står emot i kursraset denna månaden blir det av samma anledning inga fyndlägen där. Å andra sidan kan/vill vi kanske inte fyndköpa i allt samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Hej Marcus och tack för din kommentar. Det är svårt att avväga hur mycket av kassan man skall utnyttja i sådana här lägen. Jag är dock ganska försiktigt investerad i aktier och har en stor del preferensaktier jag kan sälja tex i Ratos pref och köpa mer aktier för om det skulle fortsätta ner. Sedan har jag ett onoterat innehav jag förväntar mig en substantiell utdelning från i Juli.

    SvaraRadera